Kilka hotelowych trików

listopada 07, 2015


Pomyśleć, że kiedyś w hotelu doceniałam tylko istnienie łóżka i prysznica (był to zapewne wpływ mojego podróżowania z plecakiem i spania po hostelach). Dziś, po tylu latach bujania się po świecie, z lekkim rumieńcem na twarzy, przyznam, że niestety standard poszedł w górę. To już nie tylko łóżko, ale łóżko tak wygodne, że nie chce się z niego wychodzić; łazienka nie byle jaka, ale czysta i dobrze wyposażona, a poza tym czajnik bezprzewodowy (bez zielonej herbaty ani rusz!), mini-barek najlepiej pusty (żeby go wypełnić swoimi produktami), idealnie działający Internet (żeby być w kontakcie ze światem), zdrowe produkty na śniadaniu, siłownia, ewentualnie brytyjska telewizja i... pudełko chusteczek higienicznych 😜 Nie ma się czemu się dziwić – kiedyś podróżowanie było wyrwaniem się ze środowiska domowego, dziś robię wszystko, żeby stworzyć swój własny „dom”, gdziekolwiek mnie wywieje. Tak już jest, że większość życia cabin crew to tułaczka po hotelach.

Dla jednych pobyt w hotelu to jak kanapka na śniadanie, nie wzbudzająca żadnych emocji, dla innych symbol wolności i odpoczynku wakacyjnego. Bez względu na to do jakiej grupy należycie, jest wiele trików i rad, których zastosowanie z pewnością uprzyjemni nie jeden taki pobyt.


Oto KILKA z nich:


  1. Numer naszego pokoju jest tajemnicą
    Często jestem świadkiem tego, jak załoga wymienia się numerami własnych pokoi jeszcze na recepcji, przekrzykując się nieraz przez całe lobby. Seryjnie?! Nigdy nie wiemy, kto nas obserwuje! Jeśli sam personel na recepcji nie może podać numeru pokoju naszej znajomej/znajomego, bo w końcu istnieje święta zasada ochrony danych osobowych, czemu serwować go nieświadomie nieznajomym w naszym otoczeniu?

  1. Lokalizacja pokoju ma wpływ na nasz komfort
    Dam sobie rękę uciąć, że w każdym hotelu znajdują się pokoje, które niechętnie są wydawane uznanym gościom i stałym klientom. Znajdują się one blisko windy, przy pomieszczeniach gospodarczych, nad restauracją czy salą bankietową, na parterze, pokojowe okno wychodzi na główną ulicę, itd. itd. Może na krótszą metę i z odpowiednim nastawieniem, taką noc można spokojnie przeżyć. Niestety dłuższy pobyt w takich warunkach zdecydowanie wpłynie na naszą psychikę. Czemu zatem nie wspomnieć na recepcji, że zależy nam na cichym pokoju, bo za nami długa podróż, albo przed nami ważne spotkanie 😉


  1. Wato sprawdzić pokój zaraz po wejściu
    Mam tu bardziej na myśli kraje o wysokiej przestępczości. Chyba każdy z nas w Dubaju słyszał o tripie do Nigerii, gdzie dziewczyna została brutalnie potraktowana przez mężczyznę, który chował się pod jej łóżkiem i czekał na okazję. Zanim zamkniemy za nami drzwi do pokoju, wystarczy szybko sprawdzić „podejrzane” miejsca - łazienkę, szafę, okolice łóżka.


  1. Korzystanie z łańcucha do drzwi i innych blokad
    Warto się zawsze zabezpieczyć przed personelem sprzątającym, który nieraz wejdzie do pokoju zanim zdarzymy odpowiedzieć na pukanie, czy przed innym gościem hotelowym, któremu przez przypadek został wydany klucz do naszego pokoju – tak! zdarzyło się nieraz 😉


  1. DND (Do Not Disturb) i telewizor
    Powszechne Di En Di to rodzaj zawieszki na drzwi „Nie przeszkadzać” lub, jak ostatnio zauważyłam, coraz bardziej stosowane w hotelach lampki przy drzwiach, kontrolowane z pokoju gościa. Niech się wam nie wydaje, że takie DND wystarczy, żeby nam nikt nie wszedł do pokoju podczas naszej nieobecności. Często zostawiam wywieszkę na kilka dni, bo szkoda mi jest sprzątaczek, które dziennie przychodzą zmienić ręcznik czy opróżnić kosz. Przecież ja w domu robię to dużo rzadziej, czemu w hotelu sytuacja miałaby być inna? Dopiero ostatnio znajoma mnie uświadomiła, że czasem personel sprzątający jest wysyłany przez zewnętrzną firmę, która narzuca określony target i jeśli pracownik się nie wywiąże z umowy, rzutuje to wtedy na jego wynagrodzeniu. Z kolei mój mężczyzna doradził mi, żeby zawsze zostawić włączony na głos telewizor (program w lokalnym języku), co nie tylko powstrzyma pokojówkę, ale również potencjalnego złodzieja, czyhającego na zagranicznych klientów.


  1. Korzystanie z hotelowego sejfu, albo bardziej tradycyjnie – własnej walizki
    Jeśli DND i włączony telewizor ciągle was nie przekonują, wartościowe przedmioty zabierajcie ze sobą, albo umieszczajcie w pokojowym sejfie (przetestujcie system zanim coś do niego włożycie! 😁). Jak zapamiętać, że coś tam włożyliśmy? Fajna rada z Dubaju – włóżcie do niego jednego buta. Podczas opuszczania hotelu, przypomni wam się, że jeszcze trzeba opróżnić sejf 😉 W przypadku braku takiego cacka, korzystajcie z tego co macie – własna walizka na szyfr czy kłódkę.


  1. Wiedzieć jak zadzwonić na recepcje, czy do innego pokoju
    Przydaje się w momencie, jak trzeba się szybko z kimś skontaktować. Hotele na lepszym poziomie mają w pokoju specjalny katalog z usługami i wskazówkami, w innych trzeba się główkować 😉


  1. Korzystanie z pokojowego minibaru
    Większość takich barków ma w ofercie napoje i drobne przekąski. Niestety ceny są dużo wyższe, bo gość płaci za dostępność produktu. Minibarki posiadają system podczerwieni, który pomaga rejestrować wyjmowane z nich artykuły. Jeśli usunęliśmy coś przez przypadek i nie skonsumowaliśmy, warto się upewnić przy płaceniu rachunku, że minibarek nie został wliczony. Słyszałam wiele historii, gdzie mini butelka wódki wypełniona była wodą, puszka chipsów pusta, itd. Czy warte kombinowania, nie wiem, ale na pewno jest to brak szacunku dla właściciela hotelu i następnego gościa.
  1. Znajomość planu ewakuacyjnego
    Może tsunami w Japonii i ewakuacja z hotelu moich znajomych w ciemnościach, to ekstremalny przypadek, ale jeśli chodzi o bezpieczeństwo, tutaj nie ma miejsca na kompromis. Nigdy nie wiadomo, kiedy taka informacja będzie przydatna.


  1. Znajomość okolicy
    Jeśli pobyt zajmuje więcej niż jedną noc, warto się rozeznać w okolicy. Wiedzieć, których miejsc należy unikać, a gdzie dobrze byłoby zajrzeć. Większość hoteli ma usługi concierge, gdzie pracownicy z chęcią przekażą wszelkie informacje, a nawet rozdają lokalne mapki. Dla mnie punkt obowiązkowy zaraz po recepcji! 😉


  1. Korzystanie z przechowalni
    Przychodzi pora opuszczenia pokoju, albo jest on jeszcze nie gotowy jak się pojawiamy. My nie chcemy tracić czasu, więc idziemy zwiedzać okolicę, ale co z bagażem? Wiekszość hoteli i hosteli ma usługę przechowalni. Niestety nigdy nie wiemy, kto ma dostęp do takiej przechowalni, a hotel przeważnie nie ponosi za bagaż odpowiedzialności. Po raz kolejny - wartościowe przedmioty wędrują zawsze z nami!


  1. Korzystanie z hotelowych ofert i umów z innymi firmami
    Zamawianie taksówki z hotelu w Paryżu na pewno będzie dużo droższe, niż złapanie jednej bezpośrednio z ulicy, ale w krajach rozwijających się, gdzie możliwości są ograniczone, a język może stanowić barierę, takie posuniecie może się okazać mądrym rozwiązaniem. W takich sytuacjach często budzi się we mnie polski instynkt – czuję, że każdy chce mnie wykorzystać i zgarnia za mnie mega profit, ale kiedy klepie mnie po ramieniu i patrzy się na mnie wielkimi oczami moje bezpieczeństwo, wymiękam 😉


  1. Sprawdzenie łóżka!!!
    Tego nauczyłam się po ostatnim wypadzie do Amsterdamu ze znajomą (😀😀😀). Dziesięć lat podróżowania z plecakiem po sześciu kontynentach i nie trafiłam na ani jedną, a śmigam na dwie noce do stolicy Holandii i tygodniami leczę paskudną wysypkę po pluskwach. Zauważalne gołym okiem drobne czarne punkty lub ślady krwi na pościeli, powinny być wystarczającym sygnałem alarmowym. Właśnie zgooglowałam ich zdjęcia – bleeee!!!!!


  1. Korzystanie z pokojowego wyposażenia
    Jeży mi się skóra na samą myśl o historii, którą słyszałam od znajomej... obserwowała kiedyś człowieka, sprzątającego jej pokój, w jednym z arabskich krajów. Zamarła, kiedy mężczyzna zaczął wycierać jej kubek do kawy szmatką, którą minutę wcześniej wycierał toaletę. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Od tego dnia za każdym razem myję kubek czy szklankę zanim je użyję.


  1. Kopertę po kluczu najlepiej zostawić w pokoju
    Klucz-karta, wydawany jest często małej kopercie, która zawiera numer pokoju i adres hotelu. Teraz sobie wyobraźcie zgubić to gdzieś w mieście, albo w najgorszym przypadku zostać okradzionym. Adres hotelu czy telefon lepiej zapisać we własnym telefonie, czy nawet zrobić zdjęcie. Ja zawsze zapisuję numer pokoju na ręce – zwłaszcza jak idę na jednego drinka 😉Jest milion sposobów! Trzeba tylko ruszyć wyobraźnią.


  1. Klucz i telefon się nie lubią!
    Telefon trzymany w pobliżu naszego pokojowego klucza po prostu go rozmagnetyzuje. Zaoszczędza nam to schodzenia na recepcję, zwłaszcza jak pokój znajduje się w odległości kilku kilometrów 😊 Mój pokój jest czasem tak daleko, że czuję się, jak podczas wędrówki na Marsa, hahaha!


  1. Hotelowa pralnia
    Warto wiedzieć, iż niektóre hotele korzystają z oddzielnych firm pralniczych. W tym przypadku, jeśli zależy nam na nagłym odebraniu ubrań, możemy mieć małe problemy 😉 Usługi ekspresowe lub skorzystanie z lokalnej pralni mogą być dobrym rozwiązaniem na nasze krótkie pobyty.


  1. Zatyczki do uszu i opaska na oczy
    Nieraz uratowały mi życie! Hotele z reguły są bardzo głośne. Jak już uda nam się wywalczyć pokój w cichej części hotelu, pojawia się inny problem – rodzina z dzieciakami za ścianą, sprzątaczki zaczynające pracę we wczesnych godzinach porannych, późne biesiadowanie innych gości na piętrze, głośno chodząca klimatyzacja albo chrapiący partner (buahahahaha!!! 😂). Każdy z nas ma inny poziom tolerancji hałasu. Zestaw taki zawsze warto mieć pod ręką.


  1. Zamelduj się!
    W dobie powszechnie dostępnych portali społecznościowych i potrzebie dzielenia się naszym życiem ze wszystkimi istotami stąpającymi po tym świecie, jeszcze bardziej musimy być rozsądni, jeśli chodzi o nasze bezpieczeństwo. Może oznaczenie się na Facebook'u w mieście czy nawet lokalnym hotelu, nie niesie za sobą jeszcze tak poważnych konsekwencji, jak informowanie o numerze pokoju i dokładniej dacie pobytu. Znajoma chwaliła się pewnego razu, jak poznała kogoś online. Narzekała w rozmowie z nim na ubogie w hotelu warunki – pokój, jedzenie, itd. Na pytanie, odpowiedziała w jakim jest pokoju, następnego dnia otrzymała terapeutyczną poduszkę i sushi. Historia może niewinna, ale czy warto tak ryzykować?


  1. Dobrze jest się zaprzyjaźnić z personelem i dawać napiwki za szczere usługi
    To w końcu też ludzie, którzy żyją między nami i ich praca zasługuje na szacunek. Jakby nie było, w ich rękach spoczywa nasz komfort 😉 Ta zasada, w moim przypadku, ma mniejsze zastosowanie w USA, nie ogarniam tej mentalności. Tam napiwek i szacunek jest żądany od gościa na same dzień dobry. Pułapka, na którą też trzeba uważać!


  1. Warto zbierać punkty za pobyt
    Ma to oczywiście sens, jeśli często korzystamy z hotelowych usług. Dzięki takiemu członkostwu, dostajemy wiele dodatkowych usług, od darmowego Internetu po późny check-out 😉

Hotel to jedna wielka zbieranina przypadkowych ludzi i wierzcie mi, przez te wszystkie lata widziałam tyle, że na chwilę obecną, to jest ostatnie miejsce, w którym potrafię się zrelaksować. To ja z reguły jestem tą, która dostaje pokój z dzieciakiem za ścianą, zepsutym prysznicem, nad restauracją i z dala od znajomych, ale odpowiednie podejście, kontakty i chwile OMMMMMM pozwalają wyjść na prostą  🙏


Autorem tego zdjęcia musi byc cabin crew 😂  (źródło: 9crew)


Przeczytaj również

2 komentarze

  1. Cześć, dwa dni temu w czasie nudnego lotu - WiFi na pokładzie :) - znalazłam Twojego bloga. Sama latam na prywatnym jecie, więc z przyjemnością czytałam o Twoich przygodach. Świetne posty! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki serdecznie! Jak dasz radę, daj znać, gdzie latasz, może sie gdzies mijamy :D
      Więcej takich lotów Ci życzę! ;D
      Pozdrawiam :)

      Usuń

Archiwum

Obserwuj bloga