Lotnicza niespodzianka w Londynie

sierpnia 02, 2016


Taka szybka wzmianka dla tych, którzy nie mają dostępu do stronki AirHostessy na Facebooku...

Jakiś czas temu postanowiłam się spotkać ze starą znajomą. Pracowałyśmy razem jeszcze w japońskich liniach – ja później uderzyłam na Bliski Wschód, ona podjęła pracę na londyńskim lądowisku. Pięć lat później w końcu mam okazję odwiedzić to ekscytujące miejsce 😍

„Dasz radę przyjechać przed 16? Podaj mi swoją wagę” napisała we wiadomości. Biorąc pod uwagę, że angielski nie jest jej językiem ojczystym, a z doświadczenia wiem, że automatyczny słownik w telefonie lubi przekręcać każde info, olałam prośbę związaną z moją wagą. Co jej do tego jaka jestem ciężka? 😜

Lądowisko dla helikopterów otwarte zostało w 1959 roku. Wcześniej nazywane Battersea Heliport, dziś nosi nazwę czołowej prywatnej linii lotniczej – NetJets. Jako jedyne licencjonowane lądowisko w stolicy, znajduje się w dzielnicy Battersea na południowym brzegu Tamizy. Ze względu na bliskie sąsiedztwo budynków mieszkalnych, loty dopuszczalne są wyłącznie w godzinach 7:00-23:00.

Od znajomej dowiedziałam się, że lądowisko jest dość często odwiedzane przez znane osobowości, aktorów i gwiazdy sceny muzycznej. W drodze na koncert czy spotkanie, lądują swoim prywatnym samolotem na jednym z pobliskich lotnisk, po czym helikopterem dostają się do centrum stolicy, omijając tym samym londyńskie korki. Beyoncé i Tom Cruise podobno dość często tutaj wpadają.

Znajoma teraz pracuje dla firmy, która organizuje krótkie przeloty po Londynie. Tego dnia było wolne miejsce na ostatnim locie, więc wcisnęła mnie, wyciągając ze mnie uprzednio tą nieszczęsną wagę 😜

Loty nad Manhattanem i Wielkim Kanionem zrobiły na mnie większe wrażenie, pewnie dlatego, że byłam tam pierwszy raz. W Londynie zaliczyłam już chyba wszystkie możliwe miejskie szczyty z panoramą.
Ale lot helikopterem zawsze będzie świetnym doświadczeniem 😉

Moi poprzednicy lądują, a ja trzesę się z podekscytowania

I w końcu moja kolej - głupkowata mina jest 😀

Trzy opcje do wyboru z London Helicopter

Nowoczesne budynki mieszkalne nad samą Tamizą

Widok na Parlament

City i Gherkin

Na pierwszym planie Canary Wharf, a w tle arena O2



Przelot nad Tower Bridge - dosłownie

Obcenie czwarty najwyższy budynek w Europie - The Shard

Komentarz jest tutaj raczej zbędny



Przeczytaj również

2 komentarze

Archiwum

Obserwuj bloga