27 marca 2017

Cabin Crew Attestation – Certyfikat Kompetencji Cabin Crew

Na forach internetowych można znaleźć wiele informacji dotyczących kursów dla załogi pokładowej. Ich zwolennicy twierdzą, że taki papierek pomógł im w zdobyciu pracy, przeciwnicy uważają, że to czyste wyrzucanie pieniędzy w błoto, bo przecież każda linia i tak ma swoje oddzielne szkolenie. Zależy o jakim szkoleniu mówimy… 😉

Na rynku pojawia się wiele kursów na cabin crew, trwających od kilku do kilkunastu dni. Organizowane są one przez nieakredytowane firmy, które swoim uczestnikom przedstawiają tylko namiastkę tego, czym jest praca na pokładzie. Niestety ich certyfikaty do niczego nie uprawniają, dlatego też przez wielu uważane są zbędnym wydawaniem pieniędzy. Dużo więcej korzyści, z pewnością, przyniesie wam certyfikat kompetencji personelu pokładowego, tak zwane Cabin Crew Attestation (CCA).


CO TO JEST?

Od 2013 roku, zgodnie z przepisami EASA (Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego), zaświadczenie to jest wymagane, jeśli chcecie pracować na pokładach samolotów, zarejestrowanych na terenie krajów Wspólnoty Europejskiej.


CZEGO DOTYCZY?

Kurs CCA opiera się o podstawowe i bardzo ogólne zagadnienia związane z tym, co każdy członek personelu pokładowego powinien wiedzieć. Prawo lotnicze, zasady bezpieczeństwa i pierwsza pomoc to tylko część z nich.


KTO TO ORGANIZUJE?

Firmy, które mogą przeprowadzić takie szkolenie są zatwierdzane przez Urząd Lotnictwa Cywilnego danego kraju.


JAKIE SĄ WARUNKI UZYSKANIA CERTYFIKATU?

- być pełnoletnim
- pomyślnie ukończyć szkolenie i związane z nim egzaminy


JAK DŁUGO JEST WAŻNY?

Uzyskany certyfikat jest ważny przez pięć lat i powinien być odnowiony, kiedy w momencie upływu daty ważności, członek załogi nie był aktywny zawodowo. W przeciwnym razie zostaje on automatycznie przedłużany.



Kandydaci z takim certyfikatem w kieszeni są coraz bardziej pożądani przez europejskich przewoźników. Świadczy on nie tylko o podstawowej wiedzy lotniczej osoby aplikującej, ale i świadomym wyborze kariery w tym kierunku.

CCA jest podstawową licencją, która zawsze zostaje przy tobie, bez względu na to, kiedy i gdzie zmieniasz linie lotnicze. Aby jednak latać w pełni jako załoga pokładowa, przed tobą jeszcze dodatkowe szkolenie operatora, czyli wspomniany wcześniej odrębny kurs danej linii lotniczej, uwzględniający ich specyficzne przepisy i zasady postępowania w sytuacjach awaryjnych oraz szkolenie dotyczące konkretnego typu samolotu, na którym twoja firma będzie operować. Według przepisów EASA każdy członek załogi może latać na trzech różnych typach, ewentualnie na czterech, ale wtedy dwa z nich muszą być do siebie zbliżone w kwestii procedur bezpieczeństwa i sprzętu ratunkowego.


Rok temu miałam rozmowę kwalifikacyjną do jednej z europejskich prywatnych linii lotniczych. Ich pierwszym pytaniem było, czy mam licencję EASA. Niestety, jedyna europejska firma, dla której pracowałam w 2007 roku, już dawno nie posiada moich danych, a poza tym wytrzymałam z nimi tylko trzy miesiące, zatem uzyskanie potwierdzenia z ich strony było niemożliwe. Obecnie wielu prywatnych operatorów na terenie Europy będzie wymagać CCA od potencjalnych kandydatów, dlatego, że sami szkolenia z bezpieczeństwa nie zapewniają i preferują aplikantów z kwalifikacjami.

… czyli to jednak nie takie wyrzucanie pieniędzy w błoto, co nie? 😁



Stąd właśnie moje tygodniowe szkolenie ze skyPeople, na którym wałkujemy wszystko to, co robię od dziesięciu lat 🙊


… dziś było o tym, jak samolot lata, jutro będziemy się ratować na basenie…buahahahaha!😂😂😂






W budynku, gdzie odbywa się szkolenie, trafiłam na hangar 😍





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...